[O1] zardzewiała rurka (wąż wodny)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mksi
    Drive
    • 2009
    • 45

    [O1] zardzewiała rurka (wąż wodny)

    Zamieszczone przez BiMeK_TDI
    Wedlug mnie nie ma sensu krecic do czerwonego skoro max moc jest ok 3800 bo pozniej i tak juz nie jedzie
    a powinien jechać, wszystkie 2.0 tdi kręcą sie do około 4700 nie wiem jak jest w 1.9 ale mysle ze podobnie :roll:
  • Ths
    Rider
    • 2007
    • 317

    #2
    [O1] zardzewiała rurka (wąż wodny)

    Zauważyłem w moim AKL zardzewiałą rurkę (zaznaczoną na zdjęciu). Wąż idzie do zbiornika z płynem chłodzącym. Rurka nie jest jeszcze dziurawa na wylot, ale w miejscu połączenia z gumowym wężem jest najbardziej przeżarta być może na wylot ale tego nie widzę.
    Pytanie.
    Czy wymienić rurkę? co się może stać w przypadku pojawienia się dziury w tym wężu / rurce?
    Na zdjęciach AKL z rocznika 1999 widzę że to standard
    Załączone pliki

    Komentarz

    • maro21
      Drive
      • 2007
      • 78

      #3
      Rurkę trzeba wymienić póki wcześniej bo jak się zrobi dziura to ci wyrzuci płyn chłodniczy i będziesz miał niespodziankę, a najgorzej w trasie. Znam to z autopsji bo to mi się przydarzyło ale blisko domu. Rurkę dokupisz tylko w serwisie Skody przy salonowym, lub na szrocie ale bym nie ryzykował. Koszt ok 120 zł. Mnie przerdzewiała od strony zbiorniczka wyrównawczego więc ją skróciłem i kupiłem za 5 zł. dłuższy wąż gumowy, ten od zbiorniczka i wszystko gra.

      Komentarz

      • Ths
        Rider
        • 2007
        • 317

        #4
        maro21,
        Dzięki za odpowiedź

        Wiesz może czy oryginał za te 120 pln składa się z metalowego węża jak i dwóch gumowych na końcach ? Czy za tą kasę jest tylko metalowa rurka?

        Komentarz

        • maro21
          Drive
          • 2007
          • 78

          #5
          Za tą kasę jest tylko metalowa rurka.

          Komentarz

          • Agamek12
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 9942
            • Ford

            #6
            Miałem tak samo... Ale ja zdjąłem tą rurkę, wyczyściłem i pomalowałem na czarno...
            Gdybym jednak miał zmieniać to chyba zdecydowałbym się na zakup rurki miedzianej - zawsze to góra kilkanaście, a nie ponad sto złotych w plecy...
            Adam... Używam:
            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
            Passek: B6 175KM/366Nm

            Komentarz

            • Ths
              Rider
              • 2007
              • 317

              #7
              A czy ktoś jest w posiadaniu informacji jakie są wymiary tej rurki ? oczywiście chodzi mi o średnicę otworu jak i średnicę rurki.
              Czy miedziana rurka nie będzie miała jakichś ubocznych efektów ?

              Kolejna spawa czy rurka miedziana ma być miękka czy twarda? Twardą będzie problem wygiąć jak oryginał a miękka ... czy nie będzie za miękka ?

              Komentarz

              • Agamek12
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 9942
                • Ford

                #8
                Weź suwmiarkę i zmierz średnicę wewnętrzną i zewnętrzną - inaczej się nie dowiesz. Ale im większa średnica wewnętrzna (zbliżona do średnicy wewnętrznej rurki gumowej) tym lepiej. "Miękkość" będzie zależeć od grubości ścianki - weź taką rurkę, którą będziesz w stanie wygiąć i tyle...
                Adam... Używam:
                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                Passek: B6 175KM/366Nm

                Komentarz

                • Ths
                  Rider
                  • 2007
                  • 317

                  #9
                  Dla potomnych.

                  Wąż wodny wymieniony. Koszt części w ASO to 156 pln.
                  Numer części 1j0 122 447 CF.
                  W komplecie wszystkie rurki gumowe oraz plastikowe uchwyty na metalowej rurce. Wymiana trwała 10 min. Polecam zrobić to na zimnym silniku żeby się nie zalać gorącym płynem.

                  Szukałem rurki miedzianej, ale nie było rozmiaru - 8mm zewn średnica i 6 mm wew średnica.
                  Dodatkowo nie miałem wiedzy czy miedź nie wejdzie w reakcję z płynem chłodzącym.

                  Komentarz

                  Pracuję...